انگیزه درونی برای زندگی بهتر

پادکست انگیزه درونی برای زندگی بهتر سعید پورندی

انگیزه درونی چیست؟ چگونه می‌توانید برای زندگی بهتر در خود انگیزه ایجاد کنید؟ چگونه می‌توانید با ایجاد انگیزه‌های درونی قوی‌تر به زندگی خود معنا بدهید و از این حالت سکون، کسالت‌آور و خسته‌کننده رها شوید و زندگی پرمعنایی برای خود بسازید؟
 
برای موفقیت در هر کاری شما نیاز به انگیزاننده‌های قوی دارید. انگیزه درونی قوی برای ساختن یک زندگی بهتر ناشی از اهدافی است که شما برای خود انتخاب می‌کنید. اهداف شما انگیزه درونی و در واقع موتور محرکه برای تلاش بیشتر در جهت ساختن زندگی بهتر برای خودتان و عزیزانتان می‌باشد.
 
وقتی شما برای انجام کاری انگیزه درونی داشته باشید به خاطر وجود علاقه و اشتیاق، حس یک چالش جدید در خودتان ایجاد می‌کنید که شمارا به فعالیت خاصی وا‌می‌دارد و به یک لذت منتهی می‌شود. این نوع رفتار به‌صورت خودانگیخته و باانگیزه درونی صورت می‌گیرد.
 
خیلی وقت‌ها از خواب بیدار می‌شوید و نمی‌دانید باید چه‌کار کنید. از رختخواب بیرون می‌آیید اما برای آن روز هیچ برنامه مشخصی ندارید. یک روز تکراری دیگر با همان کارهای تکراری، کسل‌کننده و ملال‌آور شروع می‌شود.
 
روزی که شما تصمیم می‌گیرید برای زندگی خود رسالتی را انتخاب کنید و به زندگی‌تان رنگ و بویی بدهید، معنایی برای آن بسازید و مسیر مشخصی برای زندگی خود تعیین کنید انگیزه قوی در وجودتان ایجاد می‌شود که شمارا به سمت جلو پرتاب می‌کند و به شما احساس ناب زندگی می‌دهد.
 
وقتی شما در زندگی هدفی نداشته باشید، دلیل و انگیزه‌ای برای زندگی نداشته باشید بهتر است از رختخواب بیرون نیایید. مهم این است که بدانید چرا می‌خواهید زندگی کنید. اگر شما نتوانید دلایل خود برای زندگی کردن را توضیح دهید چگونه می‌توانید زندگی خوبی برای خود و عزیزانتان بسازید.
 
زندگی بسیار ارزشمندتر از این است که شما فکر می‌کنید. اگر نمی‌توانید این موضوع را درک کنید دلیلی نیست که زندگی ارزشی ندارد؛ بلکه این شما هستید که باید چشم‌هایتان را بازکنید و معنی خودتان برای زندگی‌تان را پیدا کنید.
 
برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید. اهداف خود را در زندگی مشخص کنید. رسالتتان را در این زندگی پیدا کنید. با تعیین هدف صحیح در زندگی می‌توانید موتور موفقیت خود را به حرکت درآورید و زندگی پویا، شاد، پرانرژی و هدفمندی برای خود بسازید.

دانلود پادکست

دانلود کلیپ تصویری

[jwp-video n=”1″]

این مطالب را هم حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.