نقش قدرت باور و ایمان در رسیدن به موفقیت

پادکست آموزشی نقش قدرت باور و ایمان در رسیدن به موفقیت

موفقیت مجموعه عوامل بسیاری است.

ایمان و باور رکن اصلی هر موفقیتی به شمار می رود.

باور تکرار بسیار زیاد یک فکر یا رفتاری است که انسان به درستی آن اعتقاد داشته و آن را به عنوان یک حقیقت مسلم پذیرفته و قبول می کند و با این معیار همه چیز را مورد ارزیابی قرار می دهد.

منشا اصلی باورها گذشته، والدین و در مراتب بعدی دوستان، معلمان، محیط، رسانه ها و… هستند که از همان آغاز تولد شکل گرفته و تا آخر عمر، همراه شما هستند. جهت و سمت و سوی زندگی شما دست باورهای شماست.

به این معنی که هر کاری که تا به حال ما انجام داده اید و یا برعکس انجام نداده اید از اعماق وجودتان به آن باور داشته اید که یا می توانید آن را به انجام برسانید و یا نمی توانید.

باورهای شما طی سالیان متمادی شکل گرفته اند و به دو دسته تبدیل می شوند:


1-باورهای مثبت

آن دسته از باورهایی هستند که به شما انرژی داده و باعث شادی و موفقیت و حرکت و تکاپو در شما می شوند، مثل باور اینکه من موفق میشوم، من میتوانم، من قوی و سلامت هستم، خداوند در سخت ترین شرایط هم مرا یاری میکند.

اینگونه باورها همواره با خود موجی از شور و شوق و انرژی مثبت را به همراه دارند و همچون سوخت موتور، به شما انرژی، حرکت، تکاپو و حس توانمندی و قدرت و امیدواری و اعتماد بنفس می دهند.


2-باور منفی

باورهای منفی یا محدود کننده بر خلاف باورهای مثبت انرژی حرکتی را از شما می گیرند و باعث ایجاد ترس، شک، تردید، ناامیدی و افسردگی و دلسردی تان می شوند.

مانند اینکه من بدشانسم، من نمیتوانم، من یک شکست خورده ام، من لایق داشتن یک زندگی خوب و مرفه نیستم.

این باورهای منفی باعث می شود شما در جایگاه خوبی قرار نگیرید و زندگی خوبی نداشته باشید.


باورهای محدود کننده همچون ترمز عمل میکنند و باعث رکود و توقف در زندگی شما می شوند و برعکس باورهای مثبت حس خوب زندگی، امید، انرژی مثبت به ما می دهند و در نهایت به ایمان تبدیل می شوند.


باید بتوانید باورهای محدودکننده و منفی خود را در هر حوزه ای از زندگی تان شناسایی کنید.

مثلا اگر یکی از اهداف شما ازدواج است باید فکر کنید ببینید چه باورهایی در مورد ازدواج دارید که مانع رسیدن شما به همسر دلخواه تان است.

وقتی در مورد ازدواج نکردن خود فکر می کنید اولین چیزهایی که به ذهن شما می رسد چیست؟

شما باید هدف خود را با جزئیات کامل بشناسید تا بتوانید در راستای آن باورهای مثبت ایجاد کنید و یا باورهای محدودکننده خود را شناسایی و باورهای قدرت بخش جایگزین کنید.

اوج باور انسان، ایمان است و هر کسی به کاری ایمان داشته باشد قطعا به آن خواهد رسید.

برای دانلود فایل کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.