چگونه در یک چشم بهم زدن حالمان را خوب کنیم؟

دانلود پادکست انگیزشی چگونه در یک چشم بهم زدن حالمان را خوب کنیم؟

 
چه طوری می‌توانیم یک زندگی خوشبخت برای خود بسازیم. خیلی وقت‌ها یادمان می‌رود آن چیزی را که می‌بینیم همان چیزی است که به دست می‌آوریم خیلی از آدم‌ها دوست دارند که احساسات خودشان را تغییر بدهند اما نمی‌دانند چگونه؟ خیلی راحت است.
 
سریع‌ترین راه برای تغییر چگونگی احساسمان درباره هر چیزی، تغییر آن چیزی است که روی آن متمرکز شده ای.
 
اگر می‌خواهی الآن احساست فوق‌العاده بد شود برای بوجودآوردن آن حس، خیلی ساده می‌توانید چند کار انجام دهید. این که به دردناک‌ترین چیزی که در زندگی‌تان اتفاق افتاده فکر کنید. تمام توجه خودتان را به آن معطوف کنید. اگر مدتی به آن فکر کنید و خودت را در آن شرایط ببینید، آن وضعیت را درک کنید و هم احساسش شوید احساس بدی پیدا می کنید.
 
پس اگر بدترین احساس یا بهترین احساس را برای خودمان به وجود بیاوریم خیلی راحت است. اگر من می‌خواهم بدترین احساس را برای خودم به وجود بیاورم کافی است  به بدترین اتفاقی که در کل زندگی‌ام افتاده فکر کنم و به آن توجه کنم خودم را در آن  شرایط قرار بدهم و به یاد بیاورم چه بدی‌هایی به من شده و در مقابل آن‌ همه خوبی‌هایی که کردم چه بازخوردی از دیگران داشتم.
 
یادم بیاید که بهترین آدم زندگی من که خیلی در حقش خوبی کردم خیلی راحت گذاشت و رفت. بهترین شریکم همین‌طور. آن‌کسی که کنارش بودم و هوایش را داشتم به من خیانت کرد وقتی‌ که من به آن دردناک‌ترین اتفاق زندگی‌ام فکرمی کنم و یادم می‌آید در ازای آن همه خوبی که کردم چه بدی‌های دیدم قطعاً احساس من بد می‌شود.
 
 خیلی وقت‌ها افراد به‌این‌علت احساسشان بد می شود که دائماً در گفتگوهای درونی که برای خودشان دارند به بدترین و تلخ‌ترین اتفاق زندگی‌شان فکر می کنند. توجه و تمرکزشان روی آن اتفاتفات است نباید انتظار داشته باشید به بدی‌ها فکر کنید و به احساسات بد توجه کنید اما نتیجه خوبی در زندگیتان ببینید. چون اگر یک مدت مدام به این وضعیت فکر کنید قطعاً احساس بدی برایتان پدیدمی آید.
 
خب حالا راهش چیست؟ خیلی وقت‌ها مسخره‌ترین چیز می دانی چیست این که یک فیلم یا کلیپی که دیده ای حالتان بد شده بدترین اتفاقی است که می تواند برای تو بیفتد وقتی می دانی حالت بد می شود آیا حاضری باز این فیلم را ببینی؟
 
درس ما از این ماجرا این است که من و تو چقدر آسان می‌توانیم خود را درگیر احساسات بد کنیم و کنترل تمرکزمان چقدر در روحیه و روند زندگی‌مان مؤثر و حايز اهمیت باشد. حتی اگر من و تو در شرایط سختی هم قرار بگیریم باید روی آن چیزی که می‌توانیم انجام بدهیم و کنترل و تغییرش بدهیم تمرکز کنیم.
 
طبق اصل 10-90، ده درصد اتفاقاتی است که می افتد و 90درصد واکنش ما نسبت به آن اتفاق است. خیلی وقت‌ها تصادفی اتفاق می افتد، مانند بیماری و مشکل عاطفی. واکنش ما تعیین‌کننده نتیجه آن اتفاق است و تأثیر آن در زندگی ماست.
 
خیلی وقت‌ها ما خوب مدیریتش می‌کنیم و بهترین اتفاق برایمان می افتد خیلی وقت‌ها ما نمی‌توانیم کنترلش کنیم درنتیجه به این آتشی که اتفاق افتاده دامن می‌زنیم و بیشتر و بیشتر گسترشش می‌دهیم. یک‌دفعه می‌بینیم کل زندگی‌مان در اثر یک اتفاق از بین می‌رود.
 
حال اگر بخواهیم احساس خوبی داشته باشیم چکارکنیم. خیلی راحت می‌توانید این کار را انجام دهید. می‌توانید روی چیزی متمرکز شوید که ما را خوشحال می‌کند چیزی که شما احساس خوبی درباره خود یا خانواده تان یا دوستانتان بدهد یا می‌توانید توجهتان را به چیزی معطوف کنید که به خاطر آن باید شکرگزار باشید یا روی آینده ای تمرکز کنید که در آن رؤیاهایتان را می‌بینید که به دست آوردید.
 
وقتی می‌توانید به رویاهایتان و اهداف تان فکر کنید و اشتیاق سوزان پیدا کنید و به هیجان بیایید چرا به چیزهای بد فکرکنید. این کار برای شروع تغییر احساس خیلی هم خوب است وقتی می‌بینید به آرزوها و اهدافتان که فکرمی کنید احساستان خوب می شود پس شما متوجه می شوید وقتی کانون توجهتان را عوض کنید رفتار و احساساتتان  نیز تغییر می‌کند.
 
مثلاً شما به یک مهمانی رفتید یک دوربین فیلم‌برداری هم با خودتان دارید تمام شب لنز دوربین خودتان را روی گوشه سمت چپ اتاق تنظیم کنید آنجا چه اتفاقی می‌افتد. یک زوج درحال دعوا کردن هستند وقتی شما روی آن صحنه متمرکز می‌شوید ممکن است شما هم عصبانی و ناراحت شوید.
 
از آنجایی‌که شما روی خشم و عصبانیت آن زن و شوهر متمرکز شده اید شما به این فکرمی کنید که عجب زوج بدبختی، شما روی آن چیزهایی متمرکز می‌شوید که برای تغییرش هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید روی رفتار زشت دیگران، خیانت وهرچیزی که حالتان را بد می‌کند پس این توجه من و شماست به اتفاقات که احساسات ما را رقم می‌زند.
 
 
 

این مطالب را هم حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.