دفترچه تشویق سال جدید

دانلود پادکست انگیزشی دفترچه تشویق سال جدید

امروز می‌خواهیم یک تمرین جدید درست کنیم که تأثیرخیلی خوبی برای داشتن احساس خوب در زندگی به ما می‌دهد. اگر تا حالا در کار جمع‌آوری کلکسیون چیزی باشید و یا هر فرد دیگر از خانواده شما یک کلکسیون داشته باشد نکته اصلی این است که اگر بداند جایی برای گردآوری مجموعه‌اش داشته باشد بنظرمی رسد که تعدادشان چندبرابرشده است.
 
خیلی ها کلکسیونی از تمبر، پول، پیپ، انگشتر و غیره دارند، هرکسی نسبت به چیزی علاقه‌مندی دارد و سعی می‌کند از آن‌ یک کلکسیون تشکیل بدهد. قانون چی است؟ ما می‌خواهیم کلکسیون تعریف و تمجید برای خودمان جمع‌آوری کنیم.
 
تعریف و تمجید مثل پول در حساب بانکی است. به شما احساس بهتری می‌دهد بهتراست جایی برایشان درست کنید آن‌ها را به جریان بیاندازید. یک دفترچه بردارید یک صحبتی با خودتان داشته باشید. صحبتتان این باشد که منتقد درونی‌تان را اخراج کنید.
 
دوستان عزیز برای اینکه حالتان خوب کنید باور کنید اولین کاری که باید انجام بدید باید این منتقد درونی را اخراج کنید. این منتقد درونی اگر به آن بها بدهید می‌شود غول هفت‌سر شمارا از پا می‌اندازد. این منتقد درونی 24 ساعت دارد از شما ایراد می‌گیرد. از لباس پوشیدنتان، ظاهرتان، غذاخوردنتان، وضعیت تحصیلی و ثروت از همه‌چیز ایراد می‌گیرد و عزت‌نفستان را نابود می‌کند. به خودتان بیایید جای شما باشم عین سوسک مرده این منتقد درونی را از روح و روانم جدا می‌کنم.
 
کافیست هرچه به آن غذا دادید تا رشد کند. کافی است هرچه به آن بها دادی تا آن  گروهی که باید شما را تشویق کنند و شما رشد کنید و شما آن‌ها را ضعیف کردید. بجای آن گروه مشوق استخدام کنید فرق نمی‌کند آن  گروه مشوق چه کسی است. یک فرد در خیابان که به تو لبخند می‌زند اگر او احساس خوبی به تو می‌دهد یادداشت کن.  یاد بگیرید اسم کسانی که به هر طریق شما را حمایت می‌کنند، تشویق می‌کنند در دفترچه بنویسید.
 
بعدازمدت خیلی کوتاهی خیلی از افراد هستند که به تو احساس خوبی می‌دهند تو را تشویق می‌کنند حتی شده راننده تاکسی از تو تشکر کند. وقتی با یک ارباب‌رجوع خوب برخورد می‌کنی مهم نیست آن کار کوچک باشد مهم این است که یک نفر دارد تشویقت می‌کند. برای از بین بردن منتقد درونی باید یک گروه برای خودتان تشکیل بدهید. یک مجموعه تعریف و تمجیدها این نیست که ما وابسته می‌شویم به این تعریف‌ها،  ما داریم به احساس خوب مان بها می‌دهیم.
 
این به بعد گوش‌هایتان را تیز کنید. به تشویق‌ها بیشتر توجه می‌کنید یه غذای خوب یک دسر خوب تهیه می‌کنید اگر هرکسی بعدازهرکاری که انجام دادید تشویقتان کرد اسم او را حتماً آنجا یادداشت کنید. قرار نیست به آدم خیلی بزرگی باشید تا تعریف و تمجیدهای خاصی برات رخ دهد. تعریف و تمجیدها منتقد درونی‌ تو را خلع سلاح می‌کند تردیدها و ناامیدی‌ها را از بین می‌برد.
 
 
 
اگر الآن ناامیدی و خودت را دوست نداری اصلاً حس خوبی به خودت نداری خودت را باارزش نمی‌دانی، اما وقتی این دفترچه تشویق‌ها را می‌بینی می‌توانی از خدای خودت شروع کنی، خدا تو را چقدر ارزشمند کرده  و دوست‌داشتنی کرده است و اطرافیانت چقدر به تو بها دادند. شاید افراد با تو خوب نباشند منتقد بیرونی تو باشند اهمیت ندارد تو باید دنبال مشوق باشی کسی که به تو احساس خوبی بدهد.
 
مجموعه‌ای برای خودت درست کنی که شامل ستایش و تمجید است که بدانی تو هم خوبی‌های زیادی داری. اگر الآن مردد هستی و ترس و مضطربی دلیلی نمی‌شود که یادت برود چقدر دوست‌داشتنی هستی چقدر خوب و باارزشی. پس حتماً از امروز یک دفترچه برای خودت تهیه کن که کوچک‌ترین احساسی که از دیگران به تو انتقال داده می‌شود آن را یادداشت کنی.
 
 

این مطالب را هم حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.