پایان رابطه اشتباه شروع دوباره 1

پایان یک رابطه اشتباه

پایان رابطه اشتباه و شروع دوباره سعید پورندی -1


↓برای دانلود پادکست صوتی پایین تر بروید↓

1- شما نمی خواهید واقعیت را بپذیرید.

دلایل زیادی وجود دارد که افراد در روابط عاطفی اشتباه باقی می‌مانند. برخی از افراد نمی‌دانند یا نمی‌خواهند قبول کنند که در رابطه اشتباه قرار دارند یا از پایان دادن به این رابطه می‌ترسند یا قدرت روحی این کار را ندارند. یا باور دارند می‌توانند شریک خود یا مسائل آزاردهنده را تغییر دهند.
 
واقعیت ناراحت‌کننده این است که بسیار کم پیش می‌آید که روابط ناسالم بهبود بیابند و در عوض، هرروز بدتر نیز می‌شوند. سعی کنید از این زخم‌ها که بهبود آن‌ها سخت است، دوری‌کنید.
وقتی رابطه پایان می‌پذیرد اصرار نکنید که اوضاع دوباره به روال قبل برگردد.
 
آیا واقعاً می‌خواهید همان اتفاقات و همان رابطه بازهم اتفاق بیفتد؟ زجرهایی که در رابطه کشیده‌اید فراموش نکنید. گذشت چیز خوبی است؛ اما اگر باکسی ارتباط داشته‌اید و بعد از چالش‌های زیاد از هم جداشده‌اید باید آن را فراموش کنید.

2- شما خاطرات خوب را یاد آوری و خاطرات بد را فراموش می کنید.

اصرار شما بر شروع دوباره یک اشتباه است. وقتی رابطه‌ای به انتهای مسیر خود می‌رسد باید واقعیت را بپذیرید. گاهی شما اتفاقات تلخ را فراموش می‌کنید و فقط به خوشی‌های رابطه فکر می‌کنید. به یاد بیاورید که چرا جداشده‌اید و دلیل کات کردن این رابطه چه بوده است؟ خاطرات زجرآور رابطه را بنویسید و یا با صدای خودتان شرح دهید.
 
منظور ما این نیست که برگذشته و اتفاقات بد تمرکز کنید. تنها اگر مدام خود را سرزنش می‌کنید و بعد از پایان یک رابطه درگیر خوشی‌های زودگذر آن هستید باید اتفاقات تلخ، دردها و زجرهایی را که تحمل کرده‌اید به یادآورید. این کار به شما کمک می‌کند زودتر با واقعیت کنار بیایید و دست از افکار اشتباهی بردارید.
 
هر چیزی که باعث به یادآوردن فرد می‌شود از بین ببرید. یادآوری زجرها و تمام اتفاقات تلخی که در کنار او تجربه کرده‌اید دردناک است ولی برای فراموش کردن نیاز به یک عزاداری شدید ولی کوتاه دارید. عزاداری مزمن و طولانی برای یک رابطه نشانه قبول نکردن پایان رابطه و زنده نگه‌داشتن آن است.

3- برای خودتان به اندازه کافی ارزش قائل نیستید.

مراقب خودتان باشید. ارزش خودتان را بدانید. چرا نمی‌توانید؟ آیا شما ضعیف هستید یا او خیلی قوی است؟ شما در سطح بالاتری هستید یا او از شما بالاتر است؟ پس شما هم‌سطح هم نیستید و باید به این اوضاع پایان دهید.
 
در این‌گونه موارد همیشه کسی که آسیب می‌بیند در حال زجر کشیدن است درحالی‌که طرف مقابل عین خیالش نیست چون یا جسم شمارا می‌خواهد یا پول شمارا.
 
کسی که لیاقت تو را داشته باشد فقط تو، بودن با تو و حس خوبی که با تو را دارد می‌خواهد. قدر خود را بدانید شما باارزش هستید. کسی که برای تو ارزش قائل است تو را مثل دستمال‌گردن عزیز می‌دارد.
 
به خودت بیا. تو ارزشمندی. تو شاهکار خالقی. تو می‌توانی یک زندگی بی‌نظری برای خودت بسازی که کسی که تو را ازدست‌داده است افسوس و حسرت بخورد که چرا تو را ازدست‌داده است.

دانلود پادکست پایان دادن به یک رابطه عاطفی اشتباه و شروع دوباره -1

 دانلود این پادکست 

 

2 دیدگاه برای “پایان رابطه اشتباه شروع دوباره 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.