پذیرش ۱۰۰٪ شریک زندگی

پادکست آموزشی پذیرش ۱۰۰٪ شریک زندگی

شریک زندگی شما ممکن است عیب های کوچک و بزرگی داشته باشد. شاید خیلی از ویژگی های ظاهری و باطنی که دوست دارید داشته باشد در او نباشد. ممکن است ویژگی های فردی، اجتماعی و خانوادگی داشته باشد که از دید شما مثبت نیست، اما شما هرگز نباید دست روی نقاط حساس و شکننده همسرتان دست بگذارید.

یکی از راههای ساده ازدواج موفق پذیرفتن شریک زندگی با تمام داشته ها و نداشته ها و همه خصوصیات خوب و بد اوست. همه ما به عنوان یک انسان یک سری ویژگی های خوب و بدی داریم. بعضی از ما دارای ویژگی های ظاهری مشخصی هستیم و یا ممکن است خصلت های خانوادگی خاصی داشته باشیم. مثل اینکه در خانواده بسیار مذهبی به دنیا آمده ایم و در نتیجه اعتقادات مذهبی شدیدی داریم. بعضی هم ممکن است در خانواده هایی بزرگ شده باشیم که در مورد مذهب نگرش کاملا آزادانه ای دارد.

شریک زندگی شما ممکن است عیب های کوچک و بزرگی داشته باشد. شاید خیلی از ویژگی های ظاهری و باطنی که دوست دارید داشته باشد در او نباشد. ممکن است ویژگی های فردی، اجتماعی و خانوادگی داشته باشد که از دید شما مثبت نیست، اما شما هرگز نباید دست روی نقاط حساس و شکننده همسرتان دست بگذارید. نقاطی که به احتمال قوی خود او هیچ نقشی در وجود آنها ندارد و شاید سال ها از آن رنج برده است. به جای سرکوفت وسرزنش شریک زندگی تان به نقاط مثبت وجود او توجه کنید. و در هر شرایطی از او حمایت کنید.  

ممکن است کسی در شرایط خانوادگی خاصی به دنیا آمده باشد. مثل اینکه پدرش معتاد باشد یا عضوی از خانواده او مشکل ژنتیکی داشته باشد، یا حتی یکی از اعضای خانواده او طلاق گرفته باشد. منظور از پذیرش ۱۰۰٪ شریک زندگی اینست که وقتی شما فردی را به عنوان همسر و شریک زندگی تان اتنتخاب می کنید تمام خصوصیات ظاهری، باطنی، خانوادگی . موقعیت اجتماعی او را بپذیرید و بر نقاط قوت او تمرکز کنید نه اینکه دائما دست روی نقاط منفی بگذارید که فرد تمام مدت بخاطر آنها رنج کشیده است. هرگز دست روی نقط ضعف و شکننده همسرتان نگذارید. وظیفه شما اینست که در هر شرایطی از همسرتان حمایت کنید.  

 
 

این مطالب را هم حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.