قدرت افکار و اندیشه ها

قدرت افکار و اندیشه ها، قدرت فکر و اندیشه، اندیشه کلید موفقیت

قدرت افکار و اندیشه های ما چقدر است؟

راز موفقیت در جهان بیرونی در قدرت افکار و اندیشه ها یمان پنهان است. نیروی فکر و اندیشه های ما کلید موفقیت یا عدم موفقیت مان هستند.

ما به چیزی تبدیل می شویم که به آن می اندیشیم. برای رسیدن به موفقیت باید افکار و باورهای ما با اهداف و خواسته هایمان هماهنگ باشد.

انیشتین می گوید: « جهانی که ما برای خودمان ساخته‌ایم نتیجه‌ تفکرات‌مان است. نمی‌توانیم این دنیا را بدون تغییر طرز فکرمان تغییر دهیم ». 


 فکر واقعا چیست؟

ما دائما در حال فکر کردن هستیم. از کودکی خردسال گرفته تا پیرزن 80 ساله فکر می کنند. وقتی حواسمان نیست بازهم در حال فکر کردن و استفاده از نیروی فکر و اندیشه هستیم. موجودات دیگر هم درجاتی از تفکر را دارند.

زمانی که سرمان را روی بالش می گذاریم بازهم فکر می کنیم. حتی در خواب که هستیم باز هم فکرمان مشغول است. انگار این ماشین تفکر هرگز خاموشی ندارد.

شب هنگام که هوا تاریک می شود چراغ ها را روشن می کنیم. ماشین لباسشویی، جارو برقی و تلویزیون خانه ما با برق کار می کند. آسانسور، و کامپیوتر، اسکنر و پرینتر شرکت بوسیله انرژی برق روشن می شود.

هیچکس واقعا نمی داند برق چیست. در واقع برق عنصری ناشناخته است. قدرت فکر و اندیشه هم درست مثل نیروی برق ناشناخته است. کسی نمی داند افکار و اندیشه های ما دقیقا از کجا می آیند.

 


نیروی فکر و اندیشه

جهان پیرامون ما نتیجه یک فکر است. هم اکنون به اطراف تان نگاهی بیندازید. هر چیزی که دوروبرتان می توانید ببینید نتیجه یک فکر و اندیشه است. از مبلمان و اثاث خانه گرفته تا لباسی که پوشیده اید حاصل یک فکر و اندیشه است.

اتومبیل های که در خیابان در حرکت هستند، چراغ های راهنمایی، آسمانخراش ها، خانه ها، هواپیماها و موتورسیکلت ها، ظروف آشپزخانه از نیروی اندیشه به وجود آمده اند. کسی به آنها فکر کرده و سپس آن را در دنیای واقعی ساخته است.

فیلسوف انگلیسی جیمز آلن می گوید: « تفکرات دیروز شما امروزتان را ساخته است. فردای شما هم حاصل افکار امروزتان است».

دنیای ما با قدرت فکر و اندیشه مدیریت و کنترل می شود. هر چیزی که در جهان خارج وجود دارد در اصل در ذهن انسان ایجاد شده است.

قدرت افکار و اندیشه ها، قدرت فکر و اندیشه، اندیشه کلید موفقیت

بمباران فکری

قبلا گفتیم ما به چیزی تبدیل می شویم که به آن می اندیشیم. اما همه افکار و اندیشه های ما هم متعلق به خودمان نیستند. افرادی که دارای نیروی فکر و اندیشه بالایی هستند بر ما تاثیر می گذارند.

بیشتر افکار و اندیشه های ما مال خودمان نیستند یا از ذهن خود ما سرچشمه نمی گیرند. ما با افکار و اندیشه های دیگران شکل می گیریم.

همگی ما مدام در معرض بمباران فکری هستیم. فکر ما تحت تاثیر افکاری است که از سوی رسانه های جمعی، اخبار و روزنامه ها به ما القا می شود. حرف هایی که از دوستان و نزدیکان می شنویم، کتاب هایی که می خوانیم، فیلم هایی که تماشا می کنیم و پست ها و مطالبی که دنبال می کنیم هر کدام به نوعی بر ما نفوذ دارند.

چنانچه این اندیشه ها بتوانند ما را به موفقت در اهداف و خواسته هایمان برسانند ارزشمند هستند و اگر ما را از مسیر هدف خارج کنند مایه دردسر و بلای جان هستند.

تسلط رهبران بر ذهن و افکار مردم

از ابتدای تاریخ انسانها تحت تاثیر افکار و اندیشه های دیگران بوده اند. کدخدای ده، داروغه شهر، حاکمان و پادشاهان سعی کرده اند با تسلط بر افکار و اندیشه های مردم آنها را تحت سلطه خود درآورند.

قدرت نفوذ رهبران بر افکار مردم و ذهن و قلبشان باعث شده جوانان در صفوف جنگی حاضر شوند و برای گسترش قلمرو پادشاهی آنها و یا دفاع از خاک شان از جانشان بگذرند یا تجار وظیفه تامین مالی جنگ ها را بر عهده بگیرند.

آنچه باعث شد کاوه چرم بر سر نیزه کند و بر علیه ضحاک ماردوش قیام کند و او را به زیر تخت آورد نیروی فکر و اندیشه بود.

همیشه تاریخ بشر به دنبال راهی برای استفاده از قدرت فکر و اندیشه برای تسلط بر دیگران و رسیدن به اهداف خود بوده است.

اینها نشان می دهد ما به چیزی تبدیل می شویم که به آن فکر می کنیم. هر کدام از ما می توانیم از قدرت فکر و اندیشه خود برای رسیدن به آرزوها و آمال مان استفاده کنیم.


هر کدام از شما محصول افکار و اندیشه هایتان هستید.

هیچیک شما بدون انگیزه و فکر قبلی غذا نمی خورید، تلویزیون را خاموش نمی کنید، یا این مقاله را نمی خوانید. این کارها بدون فکر و به صورت خودکار انجام نمی شود بلکه پشت همه اینها قدرتی به نام فکر و اندیشه وجود دارد.

نحوه حرف زدن، طرز ادای کلمات، نوع نشستن و یا راه رفتن شما هم از افکار و اندیشه های شما ناشی می شود. وقتی سر و وضعتان ژولیده است، یا خانه و دفتر کارتان نامرتب است نشان می دهد افکارتان بهم ریخته هست.

فردی که افکار قدرتمندی دارد صاف و با قدم های استوار راه می رود. با قاطعیت حرف می زند. شما درست مثل یک آینه طرز فکرتان را منعکس می کنید.

از زمان های قدیم، انسان های اولیه تا به امروز، نیروی فکر و اندیشه منبع اصلی فتوحات جنگی، پیروزی ها، موفقیت های مالی و رشد کسب و کارها، اکتشافاتی مثل الکل، ساختار دی ان ای و اختراعاتی مثل چرخ یا شمشیر تا هواپیما و فضاپیما، شاهکارهای ادبی و فیلم ها و انیمیشن ها بوده است.

جهان هستی صرفا آفرینشی است ناشی از یک فکر بزرگ جهانی که نظم و هماهنگی بی بدیلی در بین همه اجزای خرد و کلان آن وجود دارد.

اندیشه کلید موفقیت، قدرت افکار و اندیشه ها، قدرت فکر و اندیشه، هماهنگی اهداف با افکار،

اندیشه کلید موفقیت

وجود شما همین چند تکه گوشت و پوست و استخوان نیست. بلکه شما فراتر از جسم مادی موجودی دارای تفکر و اندیشه هستید. این تفکر و اندیشه شخصیت تان را رقم می زند.

راز موفقیت در قدرت فکر و اندیشه ماست.

قدرت افکار انسان آنچنان زیاد است که باید گفت تغییر افکار مردان قدرتمند را به موفقیت، سقوط و نابودی می کشاند و یا مردان ضعیف را به پادشاهی می رساند.

حتما داستان حضرت داوود را شنیده اید که در جنگ با جالوت سنگی را در فلاخن گذاشت و آنرا به سوی پادشاه پرتاب کرد و در یک چشم بر هم زدن او را کشت و سپس بر تخت پادشاهی نشست. آنچه داوود چوپان را به پادشاهی رساند نیروی فکر و اندیشه بود.  


سختکوشی برابر با موفقیت نیست!

دنیای ما پر است از انسان هایی که سخت در تلاش هستند. کشاورزان از طلوع خورشید تا غروب روی زمین ها کار می کنند. اما صادرکنندگان سودهای بزرگ می برند. کارگران ساختمانی سخت کار می کنند، ساختمان به نام مهندسی تمام می شود که سنگین ترین باری که می کشد کیف نقشه ها و طراحی هاست.

موفق ترین انسان های روی زمین افراد زحمتکش نیستند. چیزی بیشتر از کار سخت لازم است؛ چیزی به نام قدرت تفکر خلاق و باور محکم به توانایی در اجرای ایده ها!

افراد موفق دنیا با فکر و اندیشه به موفقیت دست یافته اند. دستان آنها در خدمت فکر و ذهن شان بوده است.


افکار و اهداف تان را هماهنگ کنید.

نکته مهم برای رسیدن به هر موفقیتی اینست که برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ باید اندیشه ها و اهداف تان هماهنگ باشند. خواسته های قدرتمند داشته باشید و تمام انرژی و تمرکزتان را روی خواسته متمرکز نمایید.

هر شخصی تعریفی از موفقیت دارد. یکی به دنبال ثروت است یکی در پی شهرت و دیگری در جستجوی دانش. موفقیت برای شما هر چه که باشد باید هدف تان را دنبال کنید و مشتاق رسیدن باشید.

بسیاری از افراد تنها میل به موفقیت دارند. اما نمی شود مثل چوب پنبه سرگردان روی آب شناور باشید و بگویید چرا نمی توانم به اهدافم برسم.

کسیکه میلی در دل خود دارد درست مثل همین چوب پنبه روی سطح آب رودخانه است که جریان وزش باد و حرکت آب می تواند او را به هر سمتی بکشاند و درنهایت در آب غرق خواهد شد.

تمایل به موفقیت داشتن درست مثل اینست که با یک نقشه گنگ و مبهم به راه بیفتید و ندانید دقیقا قرار است کجا بروید؟

آنکه هدفی دارد باید بتواند به این سوالات جواب بدهد که مقصدتان کجاست؟ هدف دقیق تان چیست؟ آیا تصویر روشن و واضحی از هدف تان دارید؟ الگویی دارید که بگوید کجا هستید و قرار است دقیقا به چه چیزی برسید؟


اشتیاق سوزان داشته باشید

داشتن هدف هم به تنهایی کافی نیست. نمی شود هدفی داشته باشید، زندگی عادی را سپری کنید و منتظر رسیدن باشید! بله، هدف شما هر چه که باشد باید اولویت اول زندگی تان باشد.

آنچه مهمتر از هدف است اشتیاق سوزان و ایمان به رسیدن است.

فرد هدفمند چنان غرق خواسته اش می شود که رویایی که در دل دارد همه فکر و ذکرش می شود. فکر و اندیشه رسیدن لحظه لحظه زندگی اش را پر می کند تا جایی که حتی درخواب نیز از او جدا نمی شود.

اشتیاق سوزان به شما انگیزه حرکت و تلاش بیشتر می دهد. نیرویی در درون تان بیدار می کند که هیچ چیز نمی تواند جلودارتان باشد.

قدرت افکار و اندیشه ها، ایمان و باور، ایمان می تواند کوه را جابجا کند

ایمان می تواند کوه ها را جابجا کند.

قدرت جادویی ایمان و باور است که باعث می شود نیروی خارق العاده درون تان بیدار شود و نگذارد هیچ شکستی سد راهتان شود.


⇐ قدرت باور و تسلط بر ضمیر ناخوداگاه


موفقیت با یک میل شروع می شود. وقتی این تمایل خواب و خوراک تان شود، به اشتیاق سوزان تبدیل شود و با نیروی خارق العاده ایمان و باور عجین شود افکار و اندیشه هایتان حقیقت زندگی تان خواهد شد.

مهم نیست که چه فکری دارید، افکارتان به واقعیت می پیوندند. اندیشه چیزی را جذب می کند که به سمت آن کشیده می شود.

ایمان داشته باشید که می توانید کاری را انجام دهید، بالاخره راه آن را پیدا خواهید کرد. و چنانچه ترس هایتان را باور کنید و افکار مضطرب کننده در سر داشته باشید این ترس ها بر سرتان خواهد آمد.

هرآنچه قدرت خیال و فکر و اندیشه انسان بتواند آن را تصور و تجسم کند قابل دستیابی است. به شرطی که با قدرت ایمان آمیخته شود.

شک مانع کمال و پیشرفت انسان است. این ایمان است که می تواند قدرت تخیل و اندیشه های انسان را افزایش دهد و آن را به واقعیت تبدیل کند. ایمان اساس اراده انسان است.

کافیست ایمان بیاوریم که آنچه در فکر ماست قابل دستیابی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.