نقش قدرت تخیل، تجسم و تصویرسازی در موفقیت

اطلاعات این سمینار:

عنوان کلیپقدرت تجسم و تصور

سخنران کلیپ: باب پراکتور

حجم وبینار۳۵۰ مگابایت

زمان وبینار۲۵ دقیقه 

 

باب پراکتور کیست؟
باب پراکتور نویسنده کتاب های انگیزشی و موفقیت فردی و برگزار کننده دوره ها و سمینارهای فوق العاده، کار آفرین، معلم، مشاور و محقق عوامل موثر بر موفقیت است که کتاب های او به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است.

او متولد اونتاریو کانادا در سال 1934 است. باب پراکتور با دختری به نام لیندا ازدواج کرد و حاصل ازدواج او پسری به نام برایان است. او بیش از 50 سال است که در زمینه موفقیت فردی فعالیت دارد.
باب پراکتور کتاب های زیادی نیز منتشر کرده است که معروف ترین آنها کتاب تو ثروتمند زاده شده ای می باشد.

داستان تحول باب پراکتور

باب پراکتور داستان کف شور شدنش را اینطور میگوید: من در زمان جوانی کارمند خوبی نبودم؛ فقط به اندازه ای کار میکردم که از شرکت اخراج نشوم که البته اخراج هم میشدم. طبق محاسباتم باید 16 ماه کار میکردم و تمام حقوقم را به طور کامل به بدهی هایم میدادم تا از بدهی خلاص شوم، روزهای بدی بود فقط به این امید از خواب بیدار میشدم تا بتوانم سریع تر روز را بگذرانم. 

تا اینکه فردی به نام ری استنفورد را در تورنتو دیدم او از اوضاع زندگی من با خبر بود و به همین خاطر به من گفت: چرا اوضاع زندگیت را تغییر نمی دهی، به او گفتم: نمی توانم در حالی که میتوانستم و خودم خبر نداشتم؛ ری استنفورد خندید و کتابی را به من داد و گفت: اگر بتوانی این کتاب را بخوانی میتوانی زندگیت را متحول کنی.

آن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل بود. من کتاب را گرفتم و سعی کردم با آن مانند کتاب قصه یا کتاب طنز برخورد کنم، چون اصلا نوشته های کتاب با منطق من جور در نمی آمد. ولی در عین ناباوری این کتاب توانست به من کمک کند تا در ارتباط با پول در آوردن فکر کنم.

شنیده بودم که در کف شستن پول خوبی هست به همین خاطر تصمیم گرفتم به این کار بروم، با مقدار قرض توانستم لوازم ضروری برای این کار را بخرم. مدت زیادی نگذشت که به خودم آمدم و دیدم چندین کارگر دارم و با چند شرکت بزرگ برای قرارداد دارم تا کف شرکت هایشان را به صورت هفتگی بشورم.

باب پراکتور میگوید: « چیزی که برایم باور نکردنی بود این بود که من کاری جز خواندن آن کتاب نکردم و همان کتاب باعث شد تا من صاحب یک شرکت کف شوری شوم. اگر روز اول به من میگفتید که این کتاب کمک میکند تا شرکت کف شوری خود را تأسیس کنم و شرکت کف شوری من باعث میلونر شدن من بشود من گمان میکردم که شما دیوانه اید! »

ملاقات باب پراکتور و ارل ناینتینگل:

باب پراکتور  از طریق یک برنامه رادیویی با ارل نایتینگل آشنا شد. او هر روز صبح به برنامه او گوش می داد و حتی کارمندانش را مجبور میکرد به او گوش دهند. باب پراکتور به شیکاگو نقل مکان کرد تا بتواند با ارل نایتینگل همکاری کند. بعدها در آنجا شرکت خودش را راه انداخت.

سمینار ها و دوره های باب پراکتور به مردم کمک زیادی کرد و آنان توانسته بودند آنچه را که میخواهند برای خود محقق کنند و در زندگی خود فردی بهتر باشند؛ به همین علت سمینار ها و دوره های باب پراکتور پر از جمعیت بود و مردم از سرتاسر جهان می آمدند تا سمینار های او را ببینند. همینطور دانشجوهای زیادی از آمریکا و انگلستان می آمدند تا در سمینارهای باب پراکتور شرکت کنند.

باب پراکتور در مستند راز

مستند راز در سال 2006 در کشور استرالیا به کارگردانی درو هریوت تولید شد. این فیلم مستندی آموزشی به صورت مصاحبه که از اساتید موفقیت در مورد قانون جذب میباشد. باب پراکتور نیز در این مستند نقش تأثیر گذاری داشته است. باب پراکتور به طور کامل در این مستند حضور داشت. سخنان او در این مستند به قانون جذب ختم میشود.

جملات باب پراکتور

باب پراکتور اعتقاد دارد که همه افراد میتوانند زندگی پر شکوه و تجملی داشته باشند او میگوید درباره پول هیچ فلسفه ای نیست و او همچنان سعی میکند تا مردم از نظر اخلاقی و اجتماعی نیز فرد بهتری باشند و تنها به فکر منافع مالی نباشند زیرا این طرز فکر که فقط ثروت مهم است نه تنها به ما کمکی نمی کند تا فرد بهتری باشیم بلکه جامعه را نیز به نابودی میکشاند.

باب پراکتور میگوید که اگر کسی بتواند صادقانه به مردم کمک کند و تمرکزش را بر روی کمک به مردم بگذارد ثروت به دنبال او خواهد آمد و دیگر نیازی نیست که در مورد پول نگران باشد.

در این نظریه پراکتور تاکید می کند که اگر نحوه کارکرد ذهن انسان را بدانیم به موفقیت های بیشتری می رسیم . 
باب پراکتور ذهن انسان را به دو قسمت ناخودآگاه و خودآگاه تقسیم میکند و میگوید توانایی ها و اعمالما در این دو قسمت ذهن تقسیم بندی می شود.

باب پراکتور اعتقاد دارد که برای رسیدن به موفقیت همیشه باید نگاه مثبتی نسبت به زندگی داشته باشیم همچنین وی بر این اعتقاد است که افراد باید ارزش و مهارت های خود را پیدا کنند زیرا مهارت های ما بسیار ارزشمند هستند و ما میتوانیم با استفاده از آن ها به اهداف خود برسیم. 

ناپلئون هیل: « نیروی تصور و تجسم حیرت آورترین، معجزه آسا ترین و به طور باورنکردنی قدرتمندترین نیرویی است که جهان تا به حال شناخته است.»
 

کلیپ نقش قدرت تخیل، تجسم و تصویرسازی در موفقیت باب پراکتور

شما به عنوان انسان چیزی دارید که موجود دیگری ندارد و اسم آن قدرت تخیل است. قدرت تخیل تصور و تجسم و دیدن اتفاقی قبل از وقوع آن است. انسان تنها موجود دارای قدرت شگفت انگیز تخیل است و می تواند قبل از اتفاق چیزی آن را در ذهن خود تصور کند و ببیند.
 

ممکن است وقتی سخن از قدرت تخیل و تصویرسازی به میان می آید فکر شما به سمت فیلم های تخیلی، کارتون و انیمیشن ها برود و آنرا متعلق به دنیای کودکی بدانید، و انسانی را که از رویاهای خیالی خود سخن می گوید یک خیالپرداز بنامید.

باید بدانید که هریک از ابزار و امکانات و فن آوری هایی که امروزه در اختیار داریم بدون استثنا برای اولین بار در ذهن یک انسان و از طریق قوه تخیل او ساخته شده است. شما می توانید با استفاده از قدرت تخیل تصویری از نحوه زندگی خودتان را بسازید.

هر انسان موفقی از قدرت تخیل و تجسم خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند. آنها آینده را که برای خود می خواهند تصور می کنند و به همان صورت رفتار می کنند. از شما می خواهم که هر روز به آینده بروید و ببینید به چه کسی تبدیل می خواهید بشوید و از قدرت تخیلتون استفاده کنید. قدرت تخیل باید شما را از غم و غصه ها رها کند. ما باید خودمان را خیلی قبل از اینکه بخواهد اتفاقی بیفتد، در آن نقطه ببینیم و تصور کنیم.

رویاهای شما باید خیلی شفاف و روشن باشند، بطوریکه وقتی از خواب بیدار میشوید، بتوانید سریعا در رویاهاتان قدم بگذارید. و اولین قدم این است که چیزی را برای خودتان ببینید که در این لحظه نیستید. شما می تونید این کار را انجام بدهید. جایی که الان هستید موقتی است. هر روز که بیدار می شوید اگر می خواهید انرژی، اشتیاق و توان حرکت داشته یاشید، باید هر روزتان را با آن رویا شروع کنید.

آیا هم اکنون هدفی برای خود معین کرده اید؟ چقدر به رشد شخصی می اندیشید؟ آیا می دانید که برای رسیدن به موفقیت باید پارادایم خود را تغییر دهید تا اتفاقاتی را که جذب زندگی تان می شود تغییر دهید و نتایج متفاوتی بدست آورید؟ پارادایم شیفت چیست؟
 
باب پراکتور از تغییر پارادایم و رسیدن به کلید پادشاهی ها و دستاوردهای بزرگ چه می گوید؟ آیا شماهم طالب این کلید هستید؟ بی شک تماشای این ویدئو تأثیر شگرفی در زندگی موفق آینده تان خواهد داشت. پس این مجموعه را از دست ندهید.
 
 

دوست خوبم برای دانلود کامل این مطلب وارد شوید و یا عضو الماسی شوید!

این مطالب را هم حتما مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.