درس های زندگی

درس های زندگی

پادکست درس های زندگی سعید پورندی

مسائل و مشکلات زندگی ما درس های زندگی ما هستند. تا زمانی که درس نگیریم آن مشکلات دوباره و چندباره در زندگی ما رخ خواهند داد. شرط عبور از این مشکلات یادگیری درس های لازم برای زندگی ماست.


دانلود پادکست انگیزشی درس های زندگی

 دانلود این پادکست DOWNLOAD 


درس های زندگی

زندگی مانند یک کلاس درس است. ما برای یادگیری بدنیا آمده‌ایم و جهان هستی و کائنات معلم ماست.

اگر در درسی مردود می‌شویم باید دوباره ثبت‌نام کنیم. اینقدر این ثبت‌نام دوباره تکرار می‌شود که ما آن درس را پاس کنیم. شرط ورود ما به مرحله بعدی یادگیری درس فعلی زندگی ماست.

درس زندگی کی در اختیار شما قرار می گیرد؟


درس‌های جدید زندگی زمانی در اختیار ما قرار می‌گیرد که آمادگی لازم را برای کسب آن‌ها داشته باشیم.

بار‌ها برای ما پیش‌آمده که آشکارترین چیز‌ها را نمی‌بینیم. جهان شرایطی را به وجود می‌آورد که ما چیز‌هایی را می‌بینیم که باورداریم.

تا آن زمان نرسد حتی آشکارترین چیز‌ها هم از چشم‌های من و شما پنهان می‌ماند. چرا اکثر ما انسان‌ها تا اجبار نباشد چیزی را یاد نمی‌گیریم. به خاطر اینکه تغییری در رفتار خودمان نمی‌دهیم.

مسأله سلامتی، چاقی، و تندرستی. ما از کی رژیم غذایی و ورزش را رعایت می‌کنیم؟ وقتی‌که دکتر به ما می‌گوید: اگر روش زندگی‌ات را عوض نکنی خودت را به کشتن می‌دهی. اگر همین‌طور به غذا‌های غذای فوری و چرب ادامه بدی تو هر روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شوی. آن موقع هست که ما به خودمان می‌آییم.

ما عادت کردیم به آستانه‌ی درد برسیم وقتی همه‌چیز را از دست می‌دهیم آن موقع حاضر می‌شویم تغییر کنیم.

به‌عنوان‌مثال زن و شوهر به همدیگر احترام نمی‌گذارند رفتارشان نسبت به هم بد هست و این را طبیعی می‌دانند. چه موقع به خودشان می‌آیند و سعی می‌کنند روابطشان خوب شود؟ وقتی‌که آقا یا خانم خیانت کرده است.

از وقتی که زندگیشان در حال پاشیده شدن هست. آن موقع به خودشان می‌آیند که این زندگی نیاز به تغییر دارد.

بعضی از افراد موقعی دست به نیایش برمی‌دارند که کل زندگی‌شان در حال خراب شدن است. وقتی مشکلاتشان زیاد شد یادشان می‌آید رابطه خود را با خدا درست کنند. رابطه‌ای که مدت‌هاست باخدا حرف نزدند.

مقداری که ریزتر می‌شوی در مسائل زندگی‌ات می‌بینی مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌ات را در سخت‌ترین شرایط زندگی‌ات گرفته‌ای. وقتی فشار عاطفی خیلی زیادی روی شما بوده وقتی‌که فکر کردی به آستانه درد رسیدی و دیگر زندگی‌ات قابل‌تحمل نیست!


⇐ دانلود پادکست تصمیم، تغییر و موفقیت


خیلی از افراد برای تغییر منتظر این روز می‌مانند. این افراد، افراد معمولی جامعه ما هستند. افرادی که منتظرمی شوند تا روزگار با تلخی تمام آن درس را به آن‌ها دهد.

امروز درس های زندگی شما چیست؟


دقت کنید درس زندگی امروز تو چیست؟ برای خودت ارزش قائل باش. حاضر نباش یک درس را دو بار پاس کنی. عمرت این‌قدر طولانی نیست که زمان بگذاری و تجربیات تلخ را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنی.

وقتی درگذشته‌ی خودت نگاه می‌کنی بزرگ‌ترین شکست‌ها و مشکلات نقطه عطف زندگی تو بوده است. موقعی که به خودت آمدی و برای خودت ارزش قائل شدی آن موقع هست که دنبال راه‌حل رفتی.

از خودت پرسیدی حالا باید چکارکنم؟ حالا چه جوری می‌توانم بهتراز حالم باشم؟ چون اگر بهتراز الآن نباشم احمقانه است بخواهم انتظار داشته باشم آینده‌ای بهتر داشته باشم.

مگر می‌شود مثل گذشته رفتار کنی و نتایج متفاوتی ببینی؟! پس باید یک کاری کنی، یک‌جور دیگری فکر کنی. یک‌جور دیگر رفتار کنی.

پس واقعاً باید تغییر کنی. خیلی وقت‌ها بیشتر درد‌های ما مربوط به زمانی هست که در مقابل رشد مقاومت می‌کنیم. سعی نمی‌کنیم درس‌های زندگی خود را بگیریم.


⇐ آیا می شود سرنوشت را تغییر داد؟ (دانلود )


بار‌ها و بارها ناخواسته‌ها وارد زندگی می‌شوند. به جای اینکه بگردیم دنبال درس‌های زندگی، آموزش ببینیم. برای تغییر زندگی می توانید از درس های ارزشمند دوره 7 راز قانون جذب استاد پورندی در انتهای همین صفحه استفاده کنید.

۳ نگاه متفاوت به زندگی


در درس‌های زندگی سه نگاه مختلف است. یکی می‌گوید زندگی مجموعه‌ای از درس‌هایی است که به آن‌ها نیاز دارم. دیگری می‌گوید زندگی یک مسابقه بخت‌آزمایی است و یک نگاه دیگر اینست که چرا همیشه هرچه بلا هست سر من می‌آید؟

باید بدانی در مسیر خوشبختی و زندگی نیاز به یکسری درس‌ها داری که رشد کنی و خودت خالق رویاهات هستی. خودت شرایط را به وجود می‌آوری و به آدم‌ها اجازه می‌دهی به شما بی‌احترامی کنند یا احترام بگذارند.

سعی نمی‌کنی روی خودت کارکنی. آن‌کسی که می‌تواند تو را متحول کند فقط خودت هستی. دیگران نمی‌توانند هیچ تأثیری روی تو بگذارند، مگر اینکه تو به آن‌ها این اجازه را بدهی که دیگران تو را تحقیر یا به تو توهین کنند.

اگر مرتباً شغلت را از دست می‌دهی این نشان‌دهنده‌ی این است که تو به درس‌های زندگی توجه نمی‌کنی. ما آمدیم به این دنیا که درس‌هایی را بگیریم و کامل شویم و در مسیر کمال باشیم. هر اتفاقی می‌تواند زندگی مارا متحول کند.

 پس بجای اینکه غمنامه برای خودت تکرار کنی و گفتگو‌های ذهنی خودت را حول این محور بچینی که همیشه بلا‌ها سر من می‌آید و من بدبخت‌ترین آدم دنیا هستم. این درس‌ها را باید بگیری و ببینی دلایل اتفاق افتادن این درس‌ها چیست.

بیشتر اوقات در گفتگوهای ذهنی حواست نیست چه برچسب‌هایی به خودت می‌زنی. بایستی آموزش ببینی یک‌بار برای همیشه ریشه‌یابی کنی و علت وقوع اتفاقات زندگی‌ات را پیدا کنی. آن‌وقت است که راه‌حل‌ها راه را به تونشان می‌دهند، که از چه مسیری بروی.

تا زمانی که برای خودت ارزش قائل نیستی که حتی روی رشد شخصی خودت کارنمی کنی، انتظار نداشته باش جهان برای توکاری کند.

مینی دوره رایگان هفت راز قانون جذب سعید پورندی

دانلود مینی دوره رایگان هفت راز قانون جذب سعید پورندی

مطالب مشابه

محصولات مرتبط

0 دیدگاه برای “درس های زندگی

  1. اشتراک‌ها: از تلخی های زندگی درس بگیریم - دهکده جهانی موفقیت ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *