راز موفقیت قهرمانان – 2

موفقیت فقط من را می طلبد

پادکست راز موفقیت قهرمانان – مایکل جردن 


دانلود پادکست انگیزشی راز موفقیت قهرمانان – 2

از اینجا دانلود کنید Download


زندگینامه افراد قهرمان دنیا 

در ادامه زندگینامه افراد قهرمان جهان، زندگینامه مایکل جردن را بررسی می‌ کردیم اینکه چطور به یک اسطوره جهان تبدیل‌شده است.

مایکل جردن مثل خیلی‌ ها در دبیرستان آسیب‌ های جدی دیده است. او اخراج شده ، مورد تمسخر قرار گرفته و از دیگران طرد شده است.

بجای اینکه ناامید شود تصمیم گرفته دیگر مثل قبل نباشد و هدفی برای خودش در نظر بگیرد که یک زندگی فوق‌ العاده در آینده داشته باشد.

برای رسیدن به این هدف جاه‌طلبانه کاری که هر زن و مرد موفق دیگر ای انجام دادند ابتدا یک هدفی تعیین کرده و سریع یک اقدام مؤثر کرده است.

سراسر تابستان قبل از سال سوم دبیرستان یک مربی حرفه‌ای گرفت. هرروز صبح، ساعت 6 مایکل را به زمین می‌برد و تمرینات سختی به او می‌داد. تقریباً طی همان دوره بود که بازیکن نوشکفته قد کشید. قدش 1متر و 87 سانت شد.

در واقع خواسته‌ی مایکل برای رسیدن به هدفش آن‌ قدر قوی بود که برای قد کشیدن اندامش دائماً با بچه‌ها لی‌لی بازی می‌کرد. چون فکر می‌کرد این کار به او کمک می‌کند که بتواند به‌عنوان یکی از اعضای تیم انتخاب شود.  چرا؟ چون خودش را آماده کرده بود. هدفش را در نظر گرفته بود.

او دقیقاً فهمیده بود از زندگی چه می‌خواهد و برای رسیدن به آن‌یک اقدام مؤثر را در پیش‌گرفته بود. درتیم اول مدرسه انتخاب شد. مربی‌ اش را انتخاب کرد و ثابت کرد هرچه آمادگی بیشتری داشته باشد شانس موفقیت بیشتری دارد.


قهرمان زندگی خودن باش

حالا تو ببین از زندگی‌ ات چه می‌خواهی. موفقیت مالی، روابط یا سلامتی. آیا آمادگی‌اش را داری. آمادگی هم از لحاظ ذهنی هم جسمی.

از لحاظ ذهنی خودت را لایق رسیدن به اهدافت می‌ بینی؟  قانون لیاقت را در خودت پیاده کردی. قانون انتظار چطور؟

اگر می‌ خواهی در یک ورزش تناسب‌ اندام داشته باشی آیا آمادگی‌ اش را داری؟ آیا تمرین کردی یا برای ازدواج آیا آمادگی یک زندگی متأهلی را داری؟

از لحاظ ذهنی خودت را یک فرد متعهد می‌ توانی ببینی یا نه؟

اگر خواسته‌ی بزرگ داری باید آمادگی رسیدن به آن خواسته را در خودت شکل بدهی.


اهمیت تعیین هدف

هرچه آمادگی بیشتر داشته باشی شانس موفقیت بیشتری داری. خیلی از افراد از تعیین هدف کردن می‌ترسند. چون فکر می‌ کنند ناکام می‌ مانند. این افراد تمام طول زندگی‌ شان بدون هدف زندگی می‌ کنند چون به نظر خودشان اگر هدفی در نظر بگیرند و نتوانند به آن برسند کلاً از زندگی سیر می‌ شوند.

همیشه روی نداشته ها متمرکز می‌ شوند. کاری انجام نمی‌دهند که به او انگیزه دهد. کاری می‌کند که ناامیدش کند. به خاطر همین مردم از تعیین هدف واهمه دارند.چون فکر می‌ کنند ناکام می‌ مانند و ناامید می‌ شوند.

آنچه تشخیص نمی‌ دهند این است” اهمیت تعیین هدف و یک اقدام مؤثر برای دست پیدا کردن به آن.”

دلیل هدف‌گذاری این است که به‌ وسیله‌ی اهداف، کانون توجه ما در زندگی مشخص می‌ شود.

و می‌ توانیم در جهت دلخواه خود حرکت کنیم. وقتی من دقیقاً ندانم از زندگی‌ام چه چیز می‌ خواهم زندگی برایم معنایی ندارد.

خیلی از افرادی که هدف‌ های بزرگی دارند شب‌ ها برای هدف شان برنامه‌ریزی می‌ کنند که صبح فردا این قدم‌ ها بردارند.

این اقدام مؤثر را انجام بدهند. افراد موفق افرادی هستند که دقیقاً می‌ دانند دنبال چه چیزی هستند، برای رسیدن به اهداف شان هیچ‌ وقت خودشان را محروم نمی‌ کنند و هیچ باور محدود کننده‌ای اجازه نمی‌ دهد که آن‌ها را از رسیدن به اهداف محروم کند.

مینی دوره رایگان هفت راز قانون جذب سعید پورندی

دانلود مینی دوره رایگان هفت راز قانون جذب سعید پورندی

مطالب مشابه

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی و دریافت تخفیف
×
سلام، بفرمایید
هر سوالی داری از من بپرس.

پیام خود را بگذارید. اولین فرصت پاسخگوی شما هستیم.